22 juli 2011

Vintage by nina / Bohemian hapserie


I måndags kom jag då äntligen till Nina Hartmanns lilla butik/café i Ängelholm

 Vintage by nina / Bohemian hapserie

Ett besök jag länge sett fram emot...

Så vackert med den lavendel mönstrade väggspegeln och alla detaljer till...

Här kan du både fika och shoppa samtidigt

Mycket ögongodis på den stora hyllan...

 Ett fil de feer underlägg blev det enda inköpet här inne.
(Man kan se den på bilden under de stora skålarna i mitten)


En provdocka hade gärna fått följa med hem :-)
Men prislappen kom inte riktigt överens med min plånbok så den fick stå kvar!!!

Ha nu en fin fredag alla....

Nu när jag är ledig hinner jag blogga lite mer så vi ses snart igen!

KRAM

25 kommentarer :

sylvia sa...

heisan,
ååå så herlig et sted, mye lekkert, må ha vært en opplevelse,
deilig med fri dager,
ønsker deg en vakker helg,
klem fra sylvia

Millygarden sa...

Nästa som att titta på et kakfat det vattnar sig i munnen.....gu så mycket fint!


Kram Marina

Anneli sa...

Kul att se lite foton från den butiken.
Möjligtvis tar vi en tur dit nästa vecka.....
Kanske ska ta med stooora plånboken då....men inte fel med bara lite inspiration heller.......

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

LantlivsAnette sa...

Nämen åhhh...har du varit där ..jisses..dit vill jag också !! Såå mycket fint alltså..det där underlägget du köpte..kanon fint..och de där små söta terinnerna där på hyllan..
Så det regnar hos er idag..du får ta en kurar dag inne då..pyssla o pynta med dina nya köp..
Själv så ska jag hoppa i målarkläderna...mycket kvar att måla ännu..puuhh..förbaskat vad många fönster det är på verandan, har liksom inte tänkt på det förut, och alla rutor ska målas tre varv..!!!Hoppas det dröjer minst 10 år till nästa gång...
Kraaam Anette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Satt precis och skrev kommentar på ditt förra inlägg, och så hoppade detta upp. Wow! Har du varit där också, bara drömställen. Där finns så mycket fint så det är inte klokt, men man ska ha den stora plånboken helt klart.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

rustik charm sa...

hej Paula!
Å så härligt att få besöka Ninas butik. Det drömmer man om...Hoppas man ska få tillfälle nångång att åka dit. Ser fram emot hennes bok som kommer i höst:)
Ha en härlig dag.
Kram Kristina

Millas hem sa...

Hello!!

Javisst var där många fina saker!
Jag har börjat på boken! Skrattsalvorna avlöser varandra! Har du börjat?

Kramen

Sussi / Sussinghurst sa...

åh, det er så skønne billeder fra Nina's - hun har de smukkeste ting, og man får stor lyst til at bruge den opsparede pension på nogen af de fine sager..... men så må vi være fornuftige og tænke... nok se, ikke købe :) :) :)

Hanna sa...

Snyggt.
Ha en fin helg.
Kram
Hanna

Alba Linea sa...

love the pictures very much! thanks so much for sharing with us. best wishes and a happy weekend! di
;0)

Casa of Mia sa...

Åh vad mycket fint, dit vill jag åka! En sådan provdocka vill jag hemskt gärna ha!!!! Trevlig fredag

Casa of Mia sa...

Åh vad mycket fint, dit vill jag åka! En sådan provdocka vill jag hemskt gärna ha!!!! Trevlig fredag

Unknown sa...

Hejsan,
kikar in på din blogg. Vilka fina bilder! Underbara saker!
Hit kommer jag absolut igen och du har nu en ny följare.
Kram
Nelya

Sistu sa...

this is is adorable!!!

http://sistu.blogspot.com/

Johanna Stålros sa...

Så mycket fint, jag hade nog inte kunnat åka därifrån! Kram J

Rummet för välbefinnande sa...

Förstår din lycka!!!!!
Jag och Mia var till Ninas butik och sedan till Gúa när vi åkte till Ledreborg i maj. Sedan har jag varit på båda ställena ännu en gång - och det är bara total lycka alltså. Att besöka Gúa är som att vara i himmelriket för en stund. Vill bara aldrig åka därifrån sen *ler*
Mycket fint fick du med dig såg jag.
Härligt för dig!!!
Ha en fin helg!
Kram Mia

rosenälvorna sa...

Vilka underbara bilder, på en underbar plats kan jag tänka mig. Skulle gärna ha velat komma dit när jag var i Helsingborg, men blev sjuk och tiden räckte inte till:( Men jag har ngt att se fram emot.//Christina

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

ibland blir det så då det finns mycket fint, man kommer hem med en liten sak änå bara..och plånboken och maken är lyckliga=))kram

Norregård sa...

Hej!!
Jag bara MÅSTE dit:)) Kanske någon av de närmaste veckorna...jag har ju semester:))

kram Malin

Fiffiga Systrar sa...

Vilken härlig butik! Kram emelie

Lilla Brödhult sa...

Ja där fanns det många fina saker:)
Det var en fröjd att titta där på alla sakerna...
Ha de så gott kram Helene

Källeboda lantliv sa...

det var inga dåliga grejer ..såå fint ! vad kul att komma dit kan jag förstå ...inspiration som flödar ..ha det bra i semester vädret ...solen ?? kram jeanette.kallebodalantliv

Malin's Hus sa...

oh. den butiken hade jag mer än gärna velat besöka. vackra bilder och härlig inspiration den bugar o bockar jag för. Massa KRAMAR!

erica sa...

helt underbar blogg och superfint hem :)

Unknown sa...

hello

i'm so in love with the dining area and especially the buffet / the storage on the wall... do you have ANY idea how to find a similar shelf...? i'm really desperate... :)

thank you
scarlett